3 år sedan

Var o kikade på skolavslutningen här i Hede idag o så tänker man efter. Fan det är tre år sedan jag slutade där, tre år sedan jag stod där o fick mitt betyg tillsammans med min vers. Tre år sedan jag skiljdes från min underbara klass o mina vänner. Helt sjukt vad tiden går fort. Idag stod jag där o hade t.o.m tagit studenten. Tiden går tusan snabbare ju äldre man blir !
Sitter här o tänker på min gymnasietid, vad mycket den har gett mig. Både på det goda och onda sättet. Jag flyttade hemifrån, skaffade mig nytt umgänge, nya lärare, ny skola, ja allt var nytt. Under mitt första år som gymnasie-elev njöt jag av livet till fulla muggar, det var kul o häftigt att få bo i en egen lägenhet, träffa nya kompisar mm. Året flöt på bra.
Under andra året tyckte jag Sveg var en jäkla håla och började pendla hem till Hede. Det var ganska mycket i skolan (för att vara handel) Men det året gick också. Var ju även då jag o 2 till tog oss ett besök till Ryssland i en vecka, vilket gjorde att min syn på livet förändrades helt. En mycket minnesvärd resa!
Tredje och sista året, har varit ett väldigt tufft och jobbigt skol-år för min del. Med många möten hit o dit om att jag kanske inte skulle klara av skolan, att det var nog bäst jag hoppade av för att ta ett sabbats-år, har jag nu kämpat mig igenom det också, så nu står jag här som nybliven student. Jag är så stolt över mig själv att jag klarade det här sista året så himla bra som jag gjort ! Även ni som gjort allt för att jag skulle klara det är jag himla stolt över. Utan er hade jag aldrig stått på trappan med min vita mössa förra fredagen !
Så under dessa tre år har jag haft både goda o onda stunder med mig. Men mest goda. Jag har fått 11 nya helt galna o underbara klasskompisar. Med er har man skaffat sig minnen för livet. Samtidigt som allt inte har varit en dans på rosor. Ta vara på tiden under gymnasiet, det är något man aldrig mer får uppleva. Den stärker en något enormt ! De två sista skol-veckorna var nog de roligaste i mitt liv. Nu vill jag bara spola tillbaka tiden ! :) Njut, ni som har kvar allt.

Nä, nu ska jag hänga in mina resterande kläder i garderoben o invänta min homie !

Kommentarer
Postat av: F

Tack för 3 härliga år vännen :)

2009-06-12 @ 21:22:28
URL: http://untochable.blogg.se/
Postat av: Helena

Vi är oxå mycket mycket stolta över dig älskade du :)

kram å smul



din H

2009-06-13 @ 19:36:14
URL: http://hubbsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0